יום שני, 11 באוקטובר 2021

רעיונות למתנות לידה

 לקנות מתנה ליולדת טריה זאת משימה לא פשוטה. אצלי יש תמיד את הדילמה בין משהו עיצובי ויפה למשהו פרקטי ואם אפדר עדיף גם וגם. כמובן שיש גם את עניין העלות שצריך לקחת בחשבון. למרות שזה לא נהוג בארץ, להכין רשימת קניות בטווחי מחירים שונים יכולים מאוד להקל על מי שמחפש מה לקנות לכן. לחברים קרובים ומשפחה אפשר לשלוח את הרשימה. למי שפחות קרוב אפשר לשלוח רק כמה אופציות לא יקרות מדי. כמובן שבימינו עדיף להזמין כל דבר אונליין ועם חזרתם של המשלוחים חינם מאמזון נפתחו עוד המון אפשרויות מעולות.




בנוסף, יש לקחת בחשבוןעוד משהו שישפיע על המתנה שבוחרים זה האם מדובר בילד ראשון או לא. מהניסיון שלי, בילד ראשון הייתי צריכה יותר את הדברים הפרקטיים כמו מנשא בד טוב או פוף ובילד השני רציתי את הפינוקים והדברים היפים והמעוצבים.
הנה כמה רעיונות להוסיף לרשימה או אם אתן מחפשות רעיון למתנה לתת:




1. מארז מתנה ליולדת ולתינוק - יש כמה חברות שעושות מארזי מתנה ליולדות אפילו עם אופציית מנוי אם ממש רוצים לפנק. לי יצא לקבל את המארז של mybabybox ומאוד אהבתי אותו. יש גם מארז של itmomz שחברה קיבלה וממש אהבה




2. כל ציוד התחלתי שחסר או שההורים לא קנו כדי לקבל במתנה:
  • אוניברסיטה
  • משטח פעילות לבית או לחוץ
  • מוניטור
  • ערסל
  • פוף
  • כיסא נדנדה
  • מנשא
  • כרית הנקה
  • מתחברת (אפילו להשכרה)
  • טרמפולינה (אנחנו מאוד אהבנו את של טייני לאב)
  • תיק החתלה מושקע

3. ציוד שהוא בגדר פינוק אבל בעיני יש דברים שממש מקלים על החיים
  • מתקן למגבונים - קנינו לעצמנו אחד באמזון וזה פשוט הופך את עניין המגבונים להרבה יותר נוח
  • סטריליזטור חשמלי (למי שיש מקום על השיש, ממש מקל, בייחוד אם האמא שואבת)
  • מנדנד עריסה - גאדג'ט חמוד, עזר לניל לישון כמה פעמים בעגלה. נקרא רוקט ונקנה ב KSP
  • מחמם בקבוקים - עדיף אחד על טיימר והגבלת טמפרטורה
  • מחמם מגבונים - מרגיש לי די מיותר
  • צופי לאמבטיה - עם ניל הזמנו אחד מדהים מאמזון שנתלה על האמבטיה וניל ממש אהב אותו
  • ראיתי המלצות על מקלחון פיל לאמבטיה של YOOKIDOO שנראה ממש חמוד

4. הזמנת אוכל הביתה - איזה כיף זה לקבל משלוח מפנק של דברים מתוקים או איזה סושי טוב. אחרי הלידה של ניל חברות שלחו לי קינוחים חלביים וזה היה מושלם. על אותו משקל אוכל ביתי שתכינו לאמא הטרייה ישמח אותה מאוד. יש גם המון אופציות לשוברי אוכל ומארזים ממעדניות או מהשוק. גם שוקולדים יכולים לגמרי לעבוד, זה מה שהכי אהבתי ששלחו לי למחלקת יולדות. גם לעצמי וגם לאירוח

5. שובר מתנה לסופר פארם - תמיד יש מה לקנות וזה כנראה הכי שימושי אבל פחות אישי

6. שובר לסדנה כלשהי או פעילות עם התינוק - אנחנו קיבלנו שיעורי שחיה לליה וזה היה ממש כיף. צריך לראות רק שזה מתאים להורים. לחברה קנינו שובר פתוח לליווי התפתחותי שגם היה נפלא

7. שובר פינוק לאמא הטרייה - מסאז', שובר למותג אופנה או תכשיטים מקומי, מניקור פדיקור או כל דבר שנראה לכם. לא הכל צריך להיות תמיד בשביל התינוק. הפעם קיבלתי שובר לקניית בגדים מחברה יקרה שממש הציל אותי כששום דבר עדיין לא עלה עלי, ויצא לי לקנות שובר לחברה למעצבת תכשיטים מקומית

8. טקסטיל לתינוק ושמיכה עם השם של התינוק בהתאם לעונה - קיבלנו מחברים שמיכה חורפית איכותית ומפנקת ומבחינתי לפחות אין דבר כזה יותר מדי שמיכות. חיתולי טטרא וסדינים נוספים גם לא יזיקו, בייחוד כאלה יפים במיוחד. לאחרונה הכרתי את המותג הקסום hickerypickery שממש התאהבתי בו. העיצובים מהממים והכל בייצור מקומי




9. אם מדובר במתנה מהמשפחה או בן/בת הזוג, לא שמעתי על אישה שתתנגד לאיזה תכשיטים יהלומים. גם תכשיט עם השם של התינוק או כל הילדים זאת מתנה מדהימה בעיני. אני קיבלתי מרום תליון של ילדה ללידה של ליה, והזמנתי לעצמי ללידה של ניל שרשרת עם האותיות N ו L. עוד משהו שאני מתכננת כמתנה לעצמי לאיזה מאורע זה שרשרת עם המילה MOM

10. בגדים - לנו היה המון בגדים להתחלה אבל בגדים יותר יפים לגילאי 3-6 חודשים היו מתנה שאני מאוד אהבתי. יש חנויות בוטיק ובגדים מיוחדים שיכולים להיות מתנה נפלאה רק חשוב לשים לב לעונות ולדעתי תמיד עדיף יוניסקס

11. כוס תרמית מפנקת לקפה, שאולי ככה לא מאוד יתקרר, או בקבוק שתיה רב פעמי למים שבטוח ישמש את האמא הטריה בהנקות או בטיולים רגליים עם הבייבי. אני השתמשתי המון בהתחלה בבקבוקים רב פעמיים של קונטיגו ומשתמשת עד היום. מומלץ לבדוק אם יש העדפה לבקבוק עם קש או בלי, לבקבוק שומר קור או לא

12.אפשר להזמין איזשהו יעוץ או עזרה לבית כמו יועצת הנקה הביתה אם זה רלוונטי, יועצת מנשאים, דולה אחרי לידה, אחות לילה שאמהות רבות ממליצות על זה (יש לקחת בחשבון שמדובר בסכומים לא קטנים), או אפילו מנקה

13.שובר לצילומי משפחה או צילומי ניו בורן זה משהו שממש הייתי שמחה לקבל אבל זה ממש לא מתאים לכולן. המקום זה אפשר להזמין כרטיסיות או קוביות מעוצבות עם מספרי החודשים ואיזה שמיכה יפה כסט לצילומי התפתחות התינוק



14. אלבום לתיעוד רגעים משמעותיים בהתפתחות התינוק שיהיה כיף להיזכר בהם אחר כך. אני לצערי לא הכנתי כזה ועכשיו בדיעבד מנסה לחבר אירועים כמו החיוך הראשון, הצעד הראשון וכו, לתמונות ותאריכים. בעיני זאת מתנה מדהימה

15. מתנות מותאמות אישית כמו תעודת לידה לחדר או מפת כוכבים בשעת הלידה, שלט לחדר עם שם התינוק או איור בהזמנה אישית. גם בובה סרוגה בעבודת יש יכולה להיות מתנה מיוחדת וקסומה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה