יום שלישי, 19 בינואר 2021

המלצות לספרי ילדים ופעוטות

  מאז שליה נולדה פיתחתי אובססיה קלה לספרי ילדים. אחד הדברים הראשונים שקניתי לליה, שהיה למעשה מתנה לרום זה ספר ילדים בשם "אבא אבא". אולי זה חסכים מהילדות שלי אבל אני לא מפספסת אף הזדמנות לקנות עוד ועוד ספרי ילדים. אני מוצאת את עצמי מדקלמת שורות מספרים לא מעט ואפילו מוצא בהם נחמה גם עבורי.


אחרי שחיפשתי המלצות בקבוצות של אמהות ונעזרתי בחברות שהן אמהות לילדים בגיל של ליה (גילאי שנתיים-שלוש) ריכזתי רשימה של הספרים האהובים ביותר




אבא אבא - הספר הראשון שקניתי לליה עוד לפני שהיא נולדה. הוא היה חלק ממארז מתנה שהכנתי לרום לכבוד הלידה. אני מאוד אוהבת את הסיפור והחרוזים, מתאר באופן מדויק את חווית המילים הראשונות. גם אני הייתי 'אבא' בפי ליה המון זמן. אנחנו קראנו אותו ממש מאז שליה נולדה ולדעתי יתאים לגילאים צעירים יותר

קרמר החתול - אצלנו 'קרמר החתול ישן כל הזמן' היה תקופה ארוכה הספר שקוראים לפני השינה. אני גם משוחדת ומתה על כל הספרים הכוללים חתולים. לאחרונה התחלנו לקרוא את קרמר החתול יוצא אל היער ואני ממש אוהבת את הספר הזה גם למרות שהוא קצת ארוך. טוב יש שם איורים של חתלתול אז זה לחלוטין קנה אותי.

למה לחתולים יש זנב - מתחבר שוב לחיבה שלנו לחתולים וגם המצאנו משחקים סביב הספר כמו למצוא את העכבר ולספר את החתולים


מושלם בשביל שניים - ספר מרגש ומקסים על חברות בין כלבלב ועכברון. אני מתרגשת בכל פעם שאני קוראת אותו ומאז שהשאלנו אותו מחברה קראנו אותו המון פעמים.

קובי והג'ירף הכחול - ספר חמוד על קבלת האחר והסתגלות לשינויים. ממש כיפי.

איילת מטיילת וחנן הגנן - ספרים צבעוניים וכייפיים . אני אוהבת את הדמויות וליה ממש אוהבת את איילת וזוכרת את כל החיות שאיילת פוגשת בדרכה. כיף להסתכל ולשים לב לפרטים הקטנים באיורים שמלאי כוונה ומחשבה.

ספרי אמי רובינגר - ספרים כייפיים וקלילים, המועדפים אצלנו הם פילים בכל הצבעים, חתול גדול חתול קטן. יש כמה שאני אישית לא כל כך אוהבת וקניתי מבלי לקרוא רק כי זה שלו אז ממליצה לעיין בהם לפני. גם הספרים החמודים האלה יכולים להתרים לגילאים צעירים

סיר הסירים - ליווה אותנו בתהליך הגמילה מהחיתולים ועד היום ליה מבקשת את הספר של ציונה לא מעט

מבט מקרוב על גן החיות \ הגינה - בהתחלה היה לי ממש מוזר לקרוא ספר שלא כתוב בחרוזים אבל הספרים האלו עשויים כל כך טוב עם המון חלונות הצצה ומגוון של חיות ומידע שגם לי כיף לקרוא



טרופותי - קיבלתי עליו המון המלצות ולקח לי קצת זמן להתחבר, ספר חמוד אבל לא מהאהובים עלי

סדרת לולו - ספרים אינטראקטיביים - אני אישית פחות אוהבת אותם אבל ליה מאוד אוהבת את כל החלונות ואינטראקציות שיש בספרים

נהדר שאתה מאושר - אני ממש אוהבת את הספר על הקנגורו הקטן והמצוברח דאמא שלו עושה הכל כדי לעודד אותו

רק עוד כמה דגדוגים ולישון - ספר קצר וקליל שליווה אותנו בטקס לילה ועכשיו אני מקריאה אותו לניל לפני השינה. עושים כל מיני פעולות פשוטות שעוזרות לארנבון להתארגן לשינה וזה גם מכניס את הילד למוד שינה. לאחרונה הזמנתי גם את 'עוד קצת קצף ודי' ולמרות שהוא מתאים לילדים קצת יותר קטנים ליה ממש אוהבת אותו וזה אחד הדברים שמצליחים לשכנע אותה להיכנס לאמבטיה


עץ אבא - דיאלוג בין ילד להורה שלו - ההורה עוזר לילד להביע את הרצונות שלו, מדבר על כמה סוגים של עצים ומחבר לטבע.

במזל דוב - מתאים לאחים גדולים, מדבר על שיתופיות , ומתן הזדמנות לאנשים חדשים (בדגש על האח החדש)

לציונה יש כנף אחת - ספר מקסים שמדבר על הגשמת הפוטנציאל שלנו למרות 'מגבלות' פיזיות. למרות שלציונה יש כנף אחת היא יכולה לעוף בדמיון

הארנב הקשיב - ספר קסום ורגיש שאני אוהבת לקרוא אותו בעצמי. מדבר על על התמודדות שלנו ושל הסובבים לנו במצבים "קשים".

לקוף יש בעיה - ספר חמוד ומצחיק על הפרפר הנחמד שמנסה ללא הצלחה לעזור לקופיף הקטן שאיבד את אמא שלו. כיף לראות את כל החיות ההסברים עליהן והחרוזים מקסימים

קוין הקואלה - האיורים מדהימים ומאוד קל להתחבר לקואלה הקטנה שמפחדת לרדת מהעץ. האריה שבפנים - עם אותם איורים מקסימים וסיפור ממש חמוד  

לילה טוב ירח - ספר לילה טוב קלאסי שאי אפשר להפסיד איתו 

לא קרה כלום -  סיפור מאוד פשוט ויפה שאנחנו ההורים וגם הילדים יכולים ללמוד ממנו המון.


קיץ בבאר שפע - (ובכלל כל ספרי באר שפע) אלו ספרים ללא מילים, רק איורים, אבל המון פרטים כך שיוצר המון עניין, כיך להסתכל בהם יחד.

ברכבת יושבת ארנבת - הוא פשוט ספר קליל וכיף, שאנחנו מוסיפים לו קטעים משלנו וליה כל כך אוהבת רכבות שזה מושלם עבורה ולדעתי יתאים לגילאים צעירים יותר

לשועל אין גרביים - ספר קצר וקליל עם חלונות שנפתחים, ליה ממש אוהבת אותו. יתאים גם לגילאים נמוכים יותר

סדרת פיפ ופוזי - לנו יש רק את 'לילה בלי צפרדי' הנפלא אבל קיבלתי המלצה על כל הסדרה. הסיפורים קלילים והמסרים מקסימים וממש כיף לקרוא אותם. בינתיים אהבנו גם את "פיפ ופוזי והחבר החדש"

בייבי יוגה - ליה ממש אוהבת את הספר הזה ואחרי שהיינו עושות יוגנ מול היוטיוב היא כבר די מיומנת ועושה את כל התנוחות מהספר

סדרת '100 מילים ראשונות' - מהסדרה הזאת יש לנו גם את הצבעים שממש עזר לליה בתקופת לימוד הצבעים

תודה לחברותי האהובות על העזרה - לירון, הדר, ארבל, אלונה, אולי, אינגה, אלי וטל

יש כבר עוד כמה ספרים שנראים לי ממש מוצלחים אבל עדיין לא יצא לנו לקרוא אותם אז אני מבטיחה להמשיך לעדכן ברגע שנמצא עוד ספרים מומלצים


שתפו אותי בתגובות -  מהו ספר הילדים האהוב עליכן?


שלכן תמיד,

אלה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה