יום שני, 29 בנובמבר 2021

תחתוני מחזור - סקירה מלאה והמלצות

למרות המודעות ההולכת וגוברת שלי לנזקים סיבבתיים הנגרמים משימוש באמצעים חד פעמיים, היה בי חשש לנסות משהו רב פעמי עבור המחזור החודשי. בהתחלה חשבתי לכיוון של גביעונית, אבל אף פעם לא הסתדרתי עם טמפונים, והמחשבה של להתעסק שם ביחוד בזמן מחזור לא קרצה לי במיוחד. קיבלתי מחזור כשישה חודשים אחרי הלידה של ניל, למרות שעדיין הנקתי הנקה מלאה (שזה עוד משהו שצריך לדבר עליו אבל זה לפוסט אחר). בהתחלה השתמשתי בתחבושות וממש ממש סבלתי. אני לא יודעת מה השתנה, אם זה מבנה הגוף שהשתנה, הצורך לרדוף אחרי הילדים בחוץ בחום, או אולי השינה שלי שהיא מאוד לא רגועה, שגורמת לי לזוז יותר בלילה וגרמה למספר דליפות, אבל הבנתי שאני לא יכולה להמשיך ככה.


למרות ההמלצות שראיתי להתחיל בתחתון אחד ברמת ספיגה גבוהה ללילה, בחרתי לנסות משהו אחר. אחרי שעשיתי מחקר לא קטן החלטתי להתנסות בתחתונים מאמזון שמיועדים לספיגה קלה. המחיר שלהם נמוך יותר וזה מאוד התאים לי כי חששתי להוציא סכום גבוה על מוצר שלא ידעתי אם אתחבר אליו. בנוסף, הרגשתי שאני צריכה לצבור ביטחון דווקא בימים עם הזרימה החלשה יותר ולהמשיך משם. 


אמל"ק - המוצר הזה שינה לי את החיים. ברגע שתמצאי את הדגמים המתאימים לך ואת קומבינצית רמות הספיגה שעובדת הכי טוב בשבילך, אני בטוחה שלא תביני איך הסתדרת קודם. בעיני שתי החברות שיראליות שניסיתי הן פשוט מעולות ובכל אחת מהן תוכלי למצוא את מה שמתאים לך.

ניסיתי את התחתונים עם הזרימה הקלה בשילוב עם תחבושות בשני מחזורים והבנתי שאני מוכנה להתקדם. הזמנתי עוד זוג אחד של טינקס עם זרימה בינונית וזוג אחד של מודיבודי בזרימה גבוהה. אחר כך הזמנתי 3 תחתונים ברמות ספיגה שונות של פלוקס. ומאז אני משתמשת רק בתחתוני מחזור וכן, זה משנה חיים.  בגדול זה הספיק לי לקיץ (כי התחתונים מתייבשים מהר יחסית) אבל לקראת החורף פניתי לשני המותגים הישראליים שניסיתי כבר, וקיבלתי עוד תחתונים להתנסות עבור הסקירה הזאת.

אז כבר תקופה לא מבוטלת שאני מתנסה עם תחתוני מחזור ועד כה ניסיתי תחתונים של 4 חברות שונות ועכשיו אני מוכנה לסכם לכן את החוויה מנקודת המבט שלי. החברות שניסיתי, לפי סדר ההיכרות שלי איתן

  1. bambody
  2. thinx
  3. modibodi
  4. flux

 שוב לדעת שהמחזור שלי מאז ומתמיד היה יחסית סדיר. המחזור שלי נמשך 4-5 ימים והחל מהלילה הראשון עד סוף היום השלישי הזרימה די חזקה. כלומר שני ימים ושני לילות עם זרימה חזקה. 

מידע כללי על תחתוני מחזור

כל תחתוני המחזור של החברות השונות מתבססים על פטנט כלשהו בבד הספיגה הייחודי שנמצא במרכז השכבה הסופגת. הבד הוא אנטיבקטריאלי ושומר על ההגיינה בלבישה של מספר שעות ,סופג ריחות ומקנה תחושה יבשה עד להתמלאות.

אני אישית מעדיפה תחתונים שחורים ובטנה שחורה אבל יש לי גם לתחתונים בצבעים אחרים שגם בהם הבטנה שחורה. 

רמת הספיגה נמדדת במספר טמפונים או מילילטרים (שלי אישית לא אומרים כלום). אל תטעי לחשוב ששני טמפונים (שנחשבים ספיגה נמוכה) זה מספיק לימים החזקים. מניסיוני לימים החזקים זה יספיק לכמה שעות בודדות, זה לא באמת יספוג כמו שני טמפונים. הכוונה כנראה בפיזור אחיד של נוזל על כל השכבה הסופגת, וזה לא המצב. השכבה הסופגת אמורה להרגיש יבשה וכל הפרשה שיוצאת אמורה להיספג במהירות.

בכל החברות לא ממליצים להשתמש בהם כבגד ים ובמודיבודי יש קולקציית בגדי ים לתקופת המחזור

לפי החברות התחתונים מתאימים לתקופה שלאחר לידה אבל ממה שאני יודעת זה לא מומלץ, כי חשוב לעקוב אחרי כמות הדימום בתקופה הזאת, וזה עלול להיות מבלבל בשימוש בתחתוני מחזור



איך תדעי שהגיע הזמן להחלף תחתונים?

כשיש דליפה לצידי הבד של התחתוון (מה שלא החלק הסופג) אז כנראה שהתחתון כבר מלא או שהגזרה פחות מתאימה לך. תחושת רטיבות בחלק הסופג גם היא מעידה שהתחתון מלא.

עוד משהו שחשוב לציין הוא שאני כרגע עובדת מהבית אז לא התמודדתי עם הצורך להחליף תחתונים שלא בבית. ממה שראיתי נשים ממליצות לקנות דגם שהוא דיטאץ' שניתן להחליף מבלי להוריד את המכנסיים. את התחתונים אפשר גם לשטוף אחרי מספר שעות.

מידות

בחברות הישראליות אני ממליצה לכן להתייעץ עם שירות הלקוחות כדי להבין איזה מידה תצטרכו. אני מידה 36-38 במכנסיים, לובשת S או M תלוי בחברה. הזמנתי תחתונים לפי טבלת ההיקפים והם לרוב היו גדולים מדי ונאלצתי להחליף בכל אחת מהחברות

מודיבודי - אני מידה XS ברוב הדגמים למעט דגם היפסטר ללא תפרים שהיה קטן עלי והעברתי לחברה אבל ממה שראיתי אחר כך זה דגם שטיפה מתרחב אז אולי אנסה אותו שוב במידה XS

פלוקס - אני מידה S חוץ מהצ'יקי שבו הייתי צריכה XS 

טינקס - S

במבודי - גם S וגם M סבבה בשבילי. לתחושתי הם מעט התרחבו אחרי השימוש אז ה S כנראה עדיף

בפלוקס ומודיבודי יש דגמי נערות שיכולים להתאים למישהי במידה קטנה כמו 34 ו 32


שירות לקוחות והחלפה

מודיבודי - אם מתייעצים על מידה לפני ההזמנה אפשר להחזיר או להחליף זוג אחד מההזמנה. אחרי התייעצות המידה הייתה לי גדולה אז יכולתי להחליף. כשפניתי באינסטגרם המענה היה מהיר והשירות היה טוב. כשהייתי צריכה להחליף מידה הכל התבצע במיילים והיו לי כמה שאלות ולדעתי זה היה מסורבל מדי. ממה שהבנתי כרגע יש שירות גם דרך הווטסאפ וזה ממש מקל על התהליך

פלוקס - אפשר להחליף או להחזיר תחתונים באריזתם המקורית. יצא לי להחליף שני דגמים שלא היו לי נוחים ונמדדו על התחתונים. כל התקשורת התבצעה בווטסאפ וזה היה ממש נוח ומהיר.

טינקס - הזמנתי באסוס ויכולתי פשוט להחזיר את הזוג שהזמנתי. הבנתי שגם השירות באתר עצמו של פלוקס טוב ואפשר לדבר איתם אם לא מרוצים. ראיי באתר שניתן להחזיר עד 60 יום מביצוע ההזמנה. תכלס ממש הייתי רוצה לנסות יותר דגמים שלהם אם הייתה נציגות בארץ

במבודי - לא היה לי צורך להחליף אבל השירות של אמזון לרוב מעולה, ממליצה לבדוק בדיוק לגבי תחתוני מחזור



גזרות ודגמים

אני אישית מעדיפה תחתונים בגזרה בינונית או גבוהה, בעיקר במחזור. תחתונים רחבים בצד וגזרות בוישורטס הן המועדפות עלי ונותנות לי אישית הכי הרבה ביטחון

מודיבודי - 

אני משתמשת בשני דגמים בספיגה גבוהה מאוד

ביקיני סקסי - דגם ממש מוצלח בגזרה גבוהה עם תחרה. פה הזמנתי בהתחלה מידה S שעל פניו הרגישה בסדר בהתחלה אבל הוא זז לי מלא ונכנס לטוסיק, אחרי שהחלפתי למידה פחות זה השתפר משמעותית

היפסטר טבעוני - מאוד אוהבת את הדגם הזה , נוח ויושב בול. הדגם המועדף עלי כרגע מכל החברות

הדגם של ההיפסטר ללא תפרים שהזמנתי היה קטן אז העברתי לחברה שממש אוהבת אותו. אני כנראה אזמין לי כזה במידה גדולה יותר כי הוא היה נראה ממש מוצלח ובגזרה גבוהה כמו שאני אוהבת

פלוקס -

הדגמים האהובים עלי הם:

בוישורטס - גם בספיגה גבוהה וגם בנמוכה ומאוד אוהבת אותם

מכנסונים ללילה בספיגה גבוהה מאוד - מרגישית מאוד מאסיביים למגע אבל מאוד נוחים ונותנים ביטחון בלילה וממשיכים איתי גם כמה שעות בבוקר

צ'יקי דגם קליל וסקסי לימים עם ספיגה נמוכה

היפסטר - דגם בסיסי נוח וקליל

דגם בריף - דגם בסיס ונוח, קיבלתי כנראה זוג פגום שהגומי בו לא היה טוב והחלקים בו החלו להיפרם. התכתבתי איתם בווטסאפ והחליפו לי בלי בעיה

הזמנתי ונאלצתי להחזיר

1. הדגם עם הרשת - לא היה לי נוח והרגיש לי לא נעים על העור

2. הדגם עם התחרה -לא היה לי נוח כי החלק של התחרה היה רחב ולא החזיק בכלל על הבטן בעוד שהחלק התחתון ישב טוב

טינקס

יש לי דגם אחד שהוא בגזרה לא מספיק גבוהה לטעמי. ישנם דגמים עם רשת שנראית ממש יפים לי אישית זה היה ממש לא נוח אבל קראתי ושמעתי המלצות על הדגם הזה ספציפית של טינקס

במבודי

יש לי דגם אחד שאני ממש אוהבת, אבל כמו שכתבתי זה רק לימים הקלים - Absorbent Panty




מוסר ואתיקה (בהתבסס על המידע באתרי החברות)

מודיבודי - הדגמים לא טבעוניים מעט הקולקציה הטבעונית. באתר מתייחסים למחזור העוני - החברה תורמת תחתוני מחזור לנשים ונערות הזקוקות לכך ויש אפשרות לרכוש באתר תחתונים לתרומה בעלות של 50 שקלים. הפריטים מיוצרים בעיקר בסין, תחת פיקוח קפדני של תנאי העבודה ותהליכי הייצור.

פלוקס - כל המוצרים הם טבעוניים. התחתונים מיוצרים במפעל משפחתי בדרום סין. לפי הכתוב באתר התחתונים אמורים להחזיק ל כ 3 שנים של שימוש

פלוקס - לפי הכתוב באתר התחתונים אמורים להחזיק עד כ 40 כביסות שזה כשנתיים של שימוש. התחתונים מיוצרים במפעל משפחתי עטור פרסים בסרי לנקה שנותן דגש על יצור אתי ובר קיימא.

במבודי - לא מצאתי הרבה מידע על הייצור והכתוב באתר מתייחס בעיקר לאימפקט הסביבתי של מוצרי הגיינה חד פעמיים


ממה התחתונים עשויים?

מודיבודי - (מהאתר של מודיבודי)

"בכל תחתוני מודיבודי יש חלק סופג באזור המפשעה שעשוי ממיקרופייבר וצמר מרינו ( בקולקציה הטבעונית ובבגדי הים יש ספנדקס ופוליאסטר במקום צמר) התחתונים עצמם (וגם גופיית ההקנה) עשוים מבד במבוק טבעי, נושם המתנהג כמו כותנה אבל הבונוס שלא הוא שהוא גם אנטי מיקרוביאלי- אחיו הירוק של הכתונה. בקולקציה ללא תפרים התחתונים עשויים מספנדקס (סינטטי). בגדי הים עשויים מלייקרה.  אם יש לך רגישות לחומר ספציפי או שאלות לגבי אלרגיות, אנה פני אלינו במייל ונייעץ לך באופן אישי."

פלוקס  - (מהאתר של פלוקס)

"החלק העיקרי של התחתונים עשויים מבד שנקרא מודל (Modal)  – בד סופר אקולוגי שמגיע מעץ האשור.

החלק הפנימי/טכנולוגי של התחתונים עשוי משילוב של בדים סופגים ובד PUL נושם. 

כל הבדים שמהם מיוצרים תחתוני פלוקס הם בעלי תו התקן המחמיר – OEKO Tex, מה שמבטיח שהם נקיים לחלוטין מכימיקלים מזיקים והם בטוחים לשימוש במגע עם העור."

טינקס - משתנה בין הדגמים ורמות הספיגה. החלק הסופג בדגם הקלאסי והקל עשויים מ95% כותנה ו5% אלסטן בעוד שכבה החיצונית עשויה מבד PUL נושם. התחתונים עצמם עשויים מניילון וספנדקס או פוליאמיד ואלסטן. בדגם הסופר השכבה הסופגת עשויה פוליאסטר בעוד שהתחתונים עשויים כותנה ואלסטן

במבודי - עשויים בעיקר מבמבוק עם תוספות של כותנה וספנדקס בגוף התחתון

רמות ויכולת ספיגה

מודיבודי - קלה, בינונית, גבוהה, גבוהה מאוד ומקסימלית



פלוקס - בקטנה (2 טמפונים), בקטנה פלוס (2 טמפונים), בינונית (2-3 טמפונים), גבוהה (4 טמפונים) וסופר גבוהה (5 טמפונים)

טינקס -קליל (טמפון אחד), קל (2 טמפונים),  קלאסי/בינוני (3 טמפונים), כבד (4 טמפונים) וסופר (5 טמפונים)



במבודי

כמו ציינתי כבר התנסיתי ברמות ספיגה שונות מחברות שונות ולדעתי יכולת הספיגה של כל החברות די טובה בהתאם לרמה שמצויינת על התחתונים 


ביום הראשון אני משתמשת בשני תחתונים בספיגה קלה של אחת החברות. לא מרגישה הבדל משמעותי בניהם.

בלילה הראשון והשני אני משתמשת בתחתונים בספיגה גבוהה מאוד של מודיבודי או פלוקס. בשניהם הבד הסופג מגיע עד קצה הטוסיק בחלק האחורי שלדעתי זה מאוד נוח ללילה. המועדפים עלי הם המכנסונים של פלוקס. הדגמים בספיגה גבוהה מאוד עלולים להיות חמים, לפחות ככה אני הרגשתי כשלבשתי אחד מהם במהלך היום וזה היה ממש חם.


תווית

מודיבודי - פתק קטן בחלק האחורי שבו כתוב בקטן את רמת הספיגה - לדעתי זה קצת פחות נוח, בעיקר אם גוזרים את התווית

פלוקס - אח הדברים האהובים עלי בפלוקס זה שהמידה ורמת הספיגה מודפסות על החלק הפנימי של התחתון מאחרוה וזה ממש נוח להתמצאות

טינקס - גם מודפס על התחתון אבל קצת פחות קריא לדעתי

במבודי - כמו בטינקס

ריח

הריח היחיד שאני מרגישה זה ריח של ברזל כששוטפים את התחתונים וזה די הגיוני. באף אחת מהחברות לא הרגשתי ריחות חזקים או חריגים במיוחד בזמן השימוש. אחרי הרבה שעות כמר מורגש ריח אבל לא משהו שהרגיש לי שונה עם תחבושות

אריזה ופסולת שינוע

מודיבודי - אריזת ניילון קטנה שכתוב עליה שהיא ניתנת למיחזור ואריזות קרטון סגורות הרמטית עבור כל זוג תחתונים

פלוקס - שקית ניילון די גדולה שמכילה קופסת קרטון לכל זוג

טינקס - הגיעו בשקית ניילון קטנה בתוך חבילה רגילה של אסוס

במבודי - לצערי הזמנתי מזמן ואני כבר לא זוכרת איך הגיעו


משלוח

מודיבודי - הגיע תוך כמה ימים עם שליח

פלוקס - הגיע תוך כמה ימים עם שליח

טינקס - הוזמן מאסוס ולקח לזה זמן רגיל של משלוח מאסוס

במבודי - משלוח סטנדרטי של אמזון


כביסה ותפעול

בכל התחתונים התפעול הוא די דומה 

1. שוטפים ביד במים קרים

2. מכבסים בלי מרכך ב 30 מעלות

3. נותנים לתחתונים להתייבש


אני שוטפת היטב אחרי שימוש במים זורמים עד שהמים נהיים צלולים ומכבסת אחת ליום וחצי בערך מה שהצטבר

דברים מיוחדים

פלוקס - כתוב שניתן לייבש במייבש בתוכנית עדינה. עד כה נמנעתי מזה אבל זה נוח שיש את האופציה במקרה חירום


מחירים

בעיני התחתונים הם השקעה שממש שווה את הכסף. הנוחות היא בעיני משהו שלא ניתן לתמחר. אם עושים חישוב יבש של עלות המוצרים החד פעמיים אז אני חושבת שזה יוצא בערך זהה לאורך שנות השימוש של התחתונים. בחברות שאני בחנתי עם נציגות בארץ, בפלוקס המחירים מעט נמוכים יותר ממודיבודי. טינקס נמצאים גם באותו טווח מחירים כמו פלוקס ומודיבודי. במבודי בהזמנה מאמזון הם הזולים ביותר אבל כאמור, אני הזמנתי רק את הדגם בספיגה קלה ולכן לימים הכבדים חייבים גיבוי של חברה אחרת.

שימו לב שלרוב יש הנחות להזמנה ראשונה או אצל בלוגריות שונות

אתן מוזמנות כמובן להשתמש בהנחות שקיבלתי עבור העוקבות שלי

פלוקס - ella8

מודיבודי - ella10

נוחות האתר

בכל האתרים אפשר למצוא אזור ל FAQ - שאלות ותשובות ואפשר לקבל שם המון מידע ותשובות לשאלות שבטח עולות לכן

מודיבודי - אתר מאוד נוח וידודיתי. גם פה הכי נוח להזמין לפי רמות ספיגה. לכל דגם יש מספר תמונות ויש יצוג למגוון מידות ומבני גוף. יש אזור מאוד מפורט וגדול של שאלות והתשובות ויש אפילו התייחסות לענייני דת והלכה וזה לדעתי ממש חשוב למי שזה רלוונטי לה. אפשר גם להוסיף שאלה משלך באתר.


פלוקס - מחולק לקטגוריות לפי הדגם, אם גוללים למטה אפשר גם לבחור לפי רמת ספיגה שזה לדעתי הרבה יותר נוח למי שרק מתחילה להתנסות בתחתוני מחזור. לא בכל הדגמים יש מספיק תמונות על הגוף וזה חבל.




טינקס - האתר נראה נוח ויש שאלון זרימה שנראה נחמד. יש הרבה שאלות ותשובות שנותנות מידע מקי. על החברה והמוצר. בפריט עצמו יש אפשרות לראות את התחתןנים על הדוגמנית ב 360 מעלות וזה ממש נוח לדעתי. יש ייצוג של מגוון מידות ומבני גוף בתמונות וזה נפלא



אני יודעת שיש נשים שמשתמשות בתחתונים שהוזמנו באלי אקספרס. יצא לי להזמין זוג זול יחסית ומומלץ בכדי לבדוק על מה המהומה, וזה היה פשוט מזעזע שהם מצאו עצמם בפח מיד. הייתי ממליצה מראש לוותר על התענוג. בעיקר אחרי שחקרתי והבנתי שעלולים להיות חומרים מסוכנים שמופרשים מהשכבה הסופגת


מרוב שהתחתונים נוחים לי אני קצת מחכה חקבל מחזור כל חודש וזה ממש לא מרגיש לי כמו איזה תיק כפי שהרגשתי קודם.

מוזמנות לכתוב לי בתגובות את החוויות שלכן משימוש בתחתוני מחזור

אלה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה