יום רביעי, 11 במרץ 2020

איך שורדים את החודש הראשון אחרי הלידה?

למי שלא עוקבת באינסטגרם - לפני חודשיים ילדתי את הילד השני שלנו - ניל, אח לליה שלנו. גם אני למדתי על בשרי לא מעט דברים על הריון, לידה ואמהות והחלטתי לשתף חלק מהנסיון שלי בתקווה שזה יעזור ולו בקצת לאמא חדשה ומבולבלת.

כל כך הרבה דברים שמעתי על החודש הראשון שאחרי הלידה, שכאשר ליה נולדה הגעתי מוכנה ומבוהלת כהוגן. ואכן היה מבהיל. הייתי שם כדי לשרוד ולחכות שיהיה טוב יותר. הפעם כבר ידעתי בערך למה לצפות, ומה אני אומר לכן? עבר הרבה יותר טוב. אז מה השתנה?






אני כמובן. ליה הייתה תינוקת נוחה מאוד ודווקא עם ניל קצת יותר מאתגר ועדיין אני הגעתי מוכנה ובעיקר הרבה פחות מבוהלת.
בילד ראשון השינוי הוא מטורף והכל חדש ומפחיד. אותי הלחיץ בעיקר הבכי שלא ידעתי איך להתמודד איתו ואחרי כמה סדנאות ליווי התפתחותי קיבלתי כלים להרגעת הבכי והחיים שלנו השתנו וזה קרה בגיל 3 שבועות. עם ליה מיהרתי לברוח מהבית למיליון פעילויות ועכשיו נחמד לי להישאר בבית ולא לעשות כלום מלבד לטפל בו.
החודש הראשון מסתכם במעט מאוד שעות שינה (שלך), הרבה מאוד בכי (שלך, ושל התינוק), הרבה שעות שהוא על הידיים ועל הציצי ולא מעט כאבים פיזיים והסתגלות לעולם החדש מצד כולם. אם מגיעים מוכנים לכל אלה ולא מצפים להמון קצת יותר קל לשרוד.
עוד משהו שהיה לי קשה בחודש הראשון עם ליה זה הציפיה להיקשר מיד לתינוק, מה שעם ליה לקח קצת זמן. לא התחברתי מיד ורק אחר כך הבנתי שזה בסדר ואין מה לחשוש, החיבור הזה יגיע והוא יהיה מדהים. עם ניל זה היה הרבה יותר קל ופשוט נתתי לזמן לעשות את שלו והפעם זה גם קרה הרבה יותר מהר, כנראה כי יודעים כבר מה יהיה בהמשך ופשוט מאפשרים את זה.
כמה טיפים פרקטיים לחודש הראשון:
1. לבקש ולקחת את כל העזרה שמציעים לך. עוד זוג ידיים שיחזיק את התינוק ולו לחצי שעה שתוכלי להתקלח כמו בנאדם זה המון.
2. אם שואלים מה להביא תעני בלי להסס - אוכל מוכן. לא יהיה לך זמן או כוח להכין לעצמך אפילו כריך
3. לישון מתי שרק אפשר, בכל רגע שהתינוק ישן גם אם נראה לך שהוא תיכף קם. אם הוא ישן רק על הידיים תבקשי עזרה שתוכלי לישון קצת בין ההנקות. כשלי לא הייתה עזרה בניתי מבצר כריות סביב עמדת ההנקה שלי בסלון למקרה שאני ארדם שלא יקרה משהו לתינוק.
4. תיפגשי עם חברות בחופשת לידה. צרת רבים חצי נחמה
5. תכיני לך רשימת צפייה לשעות שתבלי בהנקה או סתם שימוש כמיטה אנושית לתינוק שלך
6. תוודאי שיש לך בעמדת ההנקה כל מה שאת צריכה לישיבה ממושכת - לי יש שני בקבוקי מים, אחד לכל צד, מטען, שלט לטלוויזיה ונשנושים
7. תצטרפי לקבוצות של אמהות בפייסבוק, יש שם טיפים ששווים זהב
8. יועצת הנקה זמינה יכולה לסייע מאוד אם תחווי קשיים בהנקה
9. מה שעובד אצלנו להרגעת הבכי הכי טוב זה סקווטים בקצב קבוע כשתינוק במנח של ערסול תוך כדי טפיחות קלות על הישבן וקולות של ששש. מה שאני מזכירה לעצמי תמיד - קול מגע ותנועה אמורים לעזור
10. קחי נשימה עמוקה ותזכרי שהכל זמני

יש לכן טיפים נוספים לחודש הראשון? מוזמנות לשתף אותי

אני פה לכל שאלה

אלה

Fashionella
גם באינסטגרם: e_fashionella

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה