יום שבת, 4 בינואר 2020

מכת זיופי הנעליים - איך לזהות נעלי ד"ר מרטינס מזוייפות

How to Spot Fake Dr. Martens Boots

גם אני, ואני מחשיבה את עצמי למומחית בקניות אונליין, נפלתי בפח והזמנתי נעליים מזוייפות במחיר של נעליים מקוריות. מדובר בזוג של ד"ר מרטינס לבנות עם פלטפורמה. המון זמן רציתי נעליים כאלה וחיפשתי באתרים בארץ ובחו"ל. כשסוף סוף מצאתי את הנעליים באתר ישראלי במידה שלי ממש התרגשתי. המחיר היה כמו שראיתי בחו"ל פחות או יותר. עשיתי בדיקה בסיסית ברשתות החברתיות, ונזכרתי שאפילו ביקרתי בחנות הפיזית שלהם שנראתה לגיטימית לגמרי והזמנתי את הנעליים. הנעליים הגיעו ארוזות היטב עם שליח עד הבית.


כל כך התרגשתי כשחיכיתי כבר לפתוח את האריזה. כשפתחתי זה היה כל כך כיף לראות את הקופסה עם שם המותג. כבר באותו יום נעלתי את הנעליים החדשות שלי. ואז..... משהו הרגיש לי מוזר...



אולי אם לא הייתי הולכת ממש לפני כן עם הזוג השחור האייקוני שלי מלא בטיול שלנו בבודפשט ווינה לא הייתי שמה לב. לשמחתי, או לצערי כן שמתי לב. משהו בסוליה הרגיש לי קצת מוזר. מיד כשחזרנו הבייתה התחלתי לבחון את הנעליים לעומק וכבר התחלתי לחשוד יותר. השוותי אותן לדגם המקורי שמוצג באתר של ד"ר מרטינס וכמו כן לאותו דגם בחנות היבואן הרשמית והבנתי שעבדו עלי.
פניתי למוכר עם החשד וביקשתי איזשהו אימות לכך שהנעליים מקוריות - כפי שהם המשיכו לטעון, אך לא היה להם מסמך כזה. ביקשתי לדעת את שם הספק שאיתו הם הם עובדים, אותו הם סירבו למסור. ביקשתי תעודה שמעידה על מקוריות של מותגים נוספים שהם מוכרים ולא היה להם לתת ובסוף שלחו לי איזשהו צילום לא ברור של אחד המותגים שנמכרים אצלם. הצעדים הבאים שלי היו פניה לשירות הלקוחות של ד"ר מרטינס באנגליה שאימתו לי ברגע שהנעליים מזוייפות. על הדגם מבפנים מותבע שנעליים מיוצרות באנגליה והנציג של ד"ר מרטינס אמר שהדגם הזה לא מיוצר ולא יוצא מעולם באנגליה אלא במפעלים אחרים ברחבי העולם. הם ביקשו לדעת את שם המוכר ושם השיחה הסתיימה. לשמחתי הרבה שילמתי באמצעות פייפל, כמו שאני עושה כשאפשר ואחרי שלא קיבלתי מענה מהמוכר פתחתי עירעור דרך פייפל. אחרי כמה שאלות התבקשתי לשלוח את הנעליים חזרה למוכר ולצרף הוכחה ומספר מעקב. אחרי שהנעליים הגיעו ליעד והמוכר לא הגיב לפניה של פייפל זוכיתי במלוא הסכום ששילמתי עבור הנעל.


הנה כמה דרכים לזהות שהד"ר מרטינס שלך לא מקוריות (הזוג בתמונות מקורי, הקופסה לא):
1. לשים לב לשגיאות כתיב על הקופסה או על הנעל
2. על הקופסה המקורית של ד"ר מרטינס מודפס הלוגו של החברה על המכסה ובצדדים
3. המדבקה שבצד הקופסה הפירוט של הדגם והמספר הסידורי צריכים להתאים לנעל שבתוך הקופסה ןלמה שמודפס עליה


4. ד"ר מרטינס מקוריות לרוב מגיעות עם מדבקה צהובה של בקרת איכות בחלק הפנימי - המדבקה הזאת די עמידה ואצלי על הדגם השחור מחזיקה כבר שנה

5. לרוב , אבל ממש לא תמיד כי זה כבר תלוי במוכר - הנעליים יגיעו עם זוג שרוכים ספייר - בד"ר מרטינס הקטע הוא שנהעליים מחזיקות שנים והשרוכים עלולים להתבלות כשהנעל עוד תהיה שמישה
6. בסוליית הנעל תהיה הטבעה אייקונית של ד"ר מרטינס באיכות גבוהה - כל האותיות צריכות להיות ברורות והקצוות חלקים ללא שאריות

7. בצידי הנעל יהיה את התפר האייקוני הצהוב (ברוב הדגמים יש אותו לדעתי) שיהיה עשוי בצורה מוקפדת ואחידה

8. בחלק הפנימי של הנעל תהיה הדפסה (או אולי מדבקה בחלק מהדגמים) עם פירוט המידה וארץ הייצור. ההדפסה הזאת מאוד עמידה ואמורה להיות ברורה וחדה גם אחרי מספר פעמים שתלכו על הנעל.
9. הסוליה צריכה להרגיש איכותית, ללא פגמים או שאריות בקצוות
10. לולאת בד בקצה האחורי של הנעל צריכה להיות ברורה ותפורה היטב בלי שחלקים ממנה יוסתרו




כשאתן משוות את הנעל תבדקו את כל הפרטים הקטנים - כמות התפרים, הצורות שמשתקפות בסוליה, צבע של חלקים שונים והתחושה הכללית של הנעל כשאתן מחזיקות או נועלות אותה.

הזיוף שלי היה ברמה מאוד גבוהה ולמעט כמה הבדלים קטנים קשה לשים לב שזה זיוף. למרבה הצער יש המון חיקויים וקל מאוד ליפול בפח כמו שקרה לי.
הדרך הכי בטוחה היא לקנות ישירות מהספק או מהיבואן הרשמי בארץ. מכל מקום אחר הייתי מבקשת את שם הספק או בודקת עם שירות הלקוחות של ד"ר מרטינס את מהימנות המוכר.
עדיין לא קיבלתי שום תשובה מהמוכר ולמרות שפייפל זיכו אותי וכל הסימנים המחשידים אין בידי אישור חד משמעי שהנעליים אכן היו מזויפות.

בינתיים לא מצאתי זוג חדש, אני קצת בטראומה ממה שקרה אז גם לא חיפשתי כל כך. הנה כמה תמונות שלי עם הזוג המזויף:





אם תרצו את פרטי החנות כדי לבדוק בעצמכן מוזמנות לפנות בפרטי.

שיהיה שבוע נפלא,
בלי נעליים מזויפות,

שלכן,

Fashionella

לאינסטגרם שלי: e_fashionella





תגובה 1:

  1. היי 3>
    אני בדיוק בדרכי לקנות זוג חדש
    מעניין אותי באיזו חנות זו כדי שלא אפול בפח.......
    מבאס כל כך לקנות נעליים ב700 ש"ח ולגלות שמדובר בזיוף :(

    השבמחק