יום רביעי, 18 בינואר 2017

רוקמת החלומות - המדריך המלא לפריטים רקומים

פריטים רקומים נראים כבר זמן מה אצל מיטב המעצבים והרשתות ובולטים במיוחד בלוקים יחודיים ומעניינים באופנת הרחוב. עד עכשיו לא הצלחתי למצוא פריט רקום שלא נראה מסורתי או עממי מדי שאני נראית בו כמו ילדה אבודה מאיזה כפר. וכבר לפני הרבה זמן התאהבתי בחולצה שחורה עם רקמה צבעונית שחברתי ענבר הזמינה לעצמה ולא יצא לי להשאיל ממנה. בסוף נשברתי והזדמנתי אותה גם לעצמי ורק עכשיו קיבלתי אותה. ומהרגע שקיבלתי אותה התאהבתי עוד יותר:




פריטים רקומים מגיעים במגוון סגנונות ולרוב נראים כתלבושות עממיות של תרבויות שונות. הפריטים מזכירים לבוש אתני מסורתי מדינות מזרח אירופה כמו רומניה ואוקראינה. במסורת האקראינית הרקמות משמשות כמעין קמע למזל ובאות לספר איזשהו סיפור. באוקראינה  יש אפילו יום חג שנקרא Vyshyvanka Day שבו נהוג ללבוש חולצות רקומות מסורתיות. המעצבת Vita Kin הכניסה למיינסטרים האופנתי את הרקמות האוקראיניות והלבישה את מיאטב הפאשניסטות ברחבי העולם. אפשר להתרשם בעמוס האינסטגרם שלה: https://www.instagram.com/vitakin_originals/
מבחינת הפריטים שניתן למצוא בחנויות לרוב מדובר בחולצות או שמלות, אך לאחרונה גם ג'ינסים בשלל גזרות מקבלים טוויסט בדוגמת רקמות (או פאטצ'ים) צבעוניות ומעניינות. אפילו הג'ינס החדש שלי בגזרת ה Mom Jeans גם הוא בעל דוגמת פרחים רקומה. הרמה מוסיפה אוטומטית עניין לאאוטפיט היומיומי שלך של ג'ינס וטישירט. עוד פריט טרנדי שמשתלב נפלא עם רקמות למיניהן הוא ז'קט הבומבר שמסרב לעזוב אותנו כבר כמה עונות. גם אני לא הצלחתי לעמוד בפניו והתחדשתי בז'קט בומבר עם דוגמה מודפסת שנראית כמו רקמה מזארה, כמתנת יומולדת מחברתי קארין. למי שלא רוצה להשתולל אפשר למצוא תיקים הורסים ונעליים מושלמות עם דוגמאות רקומות. גם על השטיחים האדומים נראות לא מעט שמלות עם דוגמאות רקומות, לרוב של פרחים.
תמונות להשראה:






את החולצה הקסומה שלי, שגורפת מלא מחמאות, קיבלתי מShein. שילבתי אותה עם פריטים נטראליים שלא גונבים לה את הפוקוס ותיק צבעוני מאלדו שקיבלתי מתנה מרום, שמשתלב עם הרקמה:




חולצה רקומה  - SHEIN
טייץ - סטודיו פאשה אאוטלט
מגפונים - אלדו
תיק - אלדו

לינק לחולצה: חולצה רקומה
לינק לחיפוש פריטים רקומים באסוס שבעקרון בא לי הכל משם: embroidery search ASOS


מקורות השראה:
TeenVogue
http://www.peopleandstyles.com/
http://glamradar.com/
http://sorayabakhtiar.com/outfits/loved-and-embroidered/
http://www.tiebow-tie.com/
http://www.whowhatwear.co.uk/

אז למרות שהייתי בטוחה שיום רביעי היום,
המשך שבוע קסום,

Fashionella

3 תגובות:

  1. היי פאשיונלה!
    לאחרונה נישאתי לבחורה (כן כן, בחורה) שהייתה בחורה אבודה מאיזה כפר פעם ועכשיו היא סמנכ"לית שיווק בסופר-דוש.
    בכל אופן, יש לי שאלה לגבי רקמה:
    מתי אפשר ומתי אסור? וגם - איזה בד? צמר? פרוווה? חתול?

    אשמח לדעת
    מושיק גלאמין

    השבמחק
  2. Cartincoupon.com
    .What a nice images are there that she had wear in it

    השבמחק