יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

חצי יום בפריז

כבר שנים שאני חולמת על פריז, העיר מלאת השיק והמסתורין. שבועות האופנה בפריז הם נוטפי סטייל והנשים הפרזאיות ידועות ביכולת שלהן להרכיב אאוטפיטים מתוחכמים נטולי מאמץ.  בעיני לוק לא מתאמץ שנראה טוב הוא אמנות והשיק הפריזאי אהוב עלי במיוחד - כפי שניסיתי להסביר בפוסט: כל הטיפים לשיק אירופאי.
ידעתי שפריז מאוד יקרה וכשהייתי סטודנטית, ביקור שם לא היה אופציה.  מאז, התרגלנו לטייל במזרח אירופה, לשתות ולאכול בזול ופריז נותרה חלום. כששמעתי שיש אפשרות לעשות קונקשן בפריז עם גיחה קצרה לעיר ממש התרגשתי. ידעתי שזה יהיה מעייף,  לעצור לכמה שעות בדרך לניו יורק אבל לא יכולנו לפספס את ההזדמנות.

אז מה אפשר להספיק בחצי יום בפריז? ויותר חשוב, מה לובשים?


תתפלאו, אבל ב4 שעות בפריז אפשר להספיק לא מעט. אחרי טיסה של כ5 שעות לפריז תפסנו רכבת למרכז העיר. הכניסה לרכבת היא ממש בשדה אבל צריך לשים לב לא ישר לעמוד בתור הכי ארוך (שזה מה שעשינו בהתחלה), כי יש המון מכונות כרטיסים פזורות בכניסה לרכבת. אחרי נסיעה של כחצי שעה ירדנו מהרכבת בתחנת נוטרדם ועצרנו לארוחה זריזה. מומלץ להימנע ממלכודות התיירים הרבות באזור ולחפש איזה מאפיה מקומית. משם המשכנו במטרו לכיוון מגדל אייפל שמבחינתי היה עיקר הביקור. בדרך עצרנו במאפיה קסומה שבה אכלתי את הקרואסון הכי טעים שאכלתי מימי. מהרגע שראיתי את מגדל אייפל מבצבץ בין הבניינים פשוט התאהבתי. יש משהו קסום במגדל הזה,  ביחוד עם הנוף העירוני של פריז. לא היה לנו זמן לעלות לתצפית אבל הספיק לי להסתכל עליו מלמטה,  וכמובן להצטלם איתו. 

משם המשכנו בצעדים מהירים לכיוון שער הניצחון.  בדרך הספקתי להצטלם ליד חנות פרחים שנראתה כמו תפאורה מסרט. בנוסף הספקנו לעשות הליכה מאוד קצרה בשאנז אליזה, מבלי להיכנס לחנויות. את זה שמרו להמשך הטיול.
המשכנו במטרו לכיוון הלובר שאותו ראינו רק מהשפיץ התחתון של הפירמידה ומבחוץ. מהלובר היינו אמורים להמשיך לרכבת לכיוון השדה, לשמחתי התבלבלנו קצת בדרך והלכנו בגן קסום שגם ממנו נשקף האייפל. כשהבנו שהלכנו 10 דק בכיוון הלא נכון די נבהלנו אבל אחרי אלתור מרשים במטרו הצלחנו להגיע בזמן לשדה. 

כשארזנו והתארגנו לטיול היה לי חשוב לארוז בצורה יעילה אבל שלפחות בפריז אני אוכל להתלבש בסטייל ופחות לחשוב על פרקטיות. בפועל כל הפריטים שימשו אותי גם בהמשך. אין פריט שמזוהה בעיני עם פריז יותר מחולצת פסים לכן לא יכולתי לוןתר עליה.  גם הווסט טרנץ' שקניתי לא מזמן בH&M פשוט לא הותיר לי ברירות אלא לקחת אותו איתי.  לסגירה של הלוק הוספתי כובע רחב והרגשתי ממש בבית ליד מגדל אייפל:






ווסט - H&M, כ 200 שקלים בסייל
חולצת פסים H&M
כובע - טרנץ
תיק - אסוס

ואם כבר בפריז עסקינן, לא מזמן הזמנתי את הספר "How to be a parisian where ever you are "  ועדיין לא יצא לי לקרוא את כולו אבל כבר מההתחלה שלו הפקתי כמה טיפים לשיק והלך רוח פריזאי: 

  • תגרמי לכל מה שאת עושה להיראות נטול מאמץ,  כל דבר שאת עושה או לובשת צריך לשדר קלילות וחינניות (חינניות ממני והלאה אז אני ממש משתדלת)
  • הקפידי לא להפריז ב: מייקאפ,  צבעים,  אקססוריז (אני עלולה להגזים עם הצבעים אז גם פה יש עוד עבודה)
  • במראה שלך תמיד צריך להיות משהו אחד לא עשוי עד הסוף (בזה אני דווקא בסדר)
  • רגע לפני שאת יוצאת מהבית הורידי אקססורי אחד 
  • מצאי את הבושם שלך עד גיל 30, השתמשי בו ב30 שנים הבאות (היות כבר הגעתי לגיל 30 אני שמחה לומר שיש לי בושם מועדף, אבל אני לא מתחייבת להיות נאמנה לו תמיד)


לצערי לא זכיתי לראות יותר מדי אופנת רחוב פריזאית או לשתות כוס יין אדום באיזה ביסטרו, אבל מה שבטוח אני מאוהבת בעיר. ואחרי הביקור הקצרצר המסקנה העיקרית שלי היא שעוד נשוב.

מה העיר שאתן חולמות לשוב אליה? מוזמנות לרשום בתגובות למטה.

עד הפוסט על הבא ניו יורק, סאן פרנסיסקו, מה שהיה בניהם, או אולי אפילו תל אביב,

שלכן,

Fashionella


תגובה 1:

  1. אחחח פריז, פריז.... אחת הערים היחידות בעולם הנקראות "פריז". הידעת זאת?
    בכל אופן, לצערי אני כבר בת 40 ולא מצאתי את הבושם שלי עד גיל 30. ובכלל, בשמים אני מחליפה כמו גרביים ביום גשום בעת הליכה על שלוליות ללא מגפיים.

    פוסט מרתק והטיפים מעולים!

    מחכה לסיכום הטיול הגדול :)

    השבמחק